
Materiały dla rodziców przydatne w działaniach wychowawczych:
- Czy to dobrze, że nastolatek się kłóci?
- O depresji u nastolatków
- Egzamin ósmoklasisty, czyli czas katastrofalnej wymiany emocji
- Zmienne nastroje nastolatków. Kiedy się wycofać?
- Czy sztuczna inteligencja odegra ważną rolę w edukacji?
- Referat pt. Problemy okresu dojrzewania.
- Referat pt. Ciemna strona Internetu.
- Referat pt. Przyczyny spadku aktywności fizycznej dzieci i młodzieży w wieku szkolnym.
- Referat pt. Rodzice bądźcie czujni – dopalacze.
- Jakie zawody w przyszłości?
- Zadbajmy o zdrowie psychiczne dzieci
Logopedia – pomocne wskazówki dla rodzica:
- https://www.edukacja.edux.pl/p-48106-co-powinno-mowic-dziecko-kiedy-ma-porady.php
- https://www.edukacja.edux.pl/p-47226-referat-dla-rodzicow-o-adaptacji-dziecka.php
- https://www.edukacja.edux.pl/p-45678-jak-od-najmlodszych-lat-wspierac-rozwoj.php
- https://www.edukacja.edux.pl/p-42619-list-do-rodzica-rola-rodzica-w-terapii.php
Kilka krótkich filmów poruszających tematykę profilaktyczno-wychowawczą:
- Poniżej zobaczysz propozycje ciekawych krótkich filmów o różnej tematyce, czas ich trwania maksymalnie wynosi 20 min.
Do każdego z nich dopasowane są pytania, na które postaraj się odpowiedzieć w trakcie trwania filmu lub bezpośrednio po jego zakończeniu.
Zaproponowane filmy przeznaczone są dla uczniów klasy V-VIII.
Zachęcam do obejrzenia razem z rodziną. - Dla uczniów klas młodszych ( I-IV ) proponuje film animowany „W głowie się nie mieści”, omawiający różne uczucia. Po jego seansie porozmawiajcie z Rodzicami jakie emocje były poruszane w filmie, w jakich sytuacjach się one pojawiały, jakie bohaterka miała sposoby radzenia sobie z emocjami, jakie funkcje pełnią poszczególne emocje.
– Film krótko metrażowy „Cyrk motyli”
Oglądając odpowiedz sobie na pytania:
-
-
- Jaką rolę znalazłbyś dla siebie w Cyrku Motyli?
-
– Film z przemyśleniami i zadaniami: „Jaki jestem? O to jest pytanie?”
Oglądając odpowiedz sobie na pytania:
-
-
- Jak myślisz, jakie są Twoje cechy charakteru?
-
– Film krótkometrażowy: „Reżyser życia: Znikające dzieci„
Oglądając odpowiedz sobie na pytania:
-
-
- Co Ty byś zrobiła/zrobił w trudnej sytuacji?
-
– Film krótkometrażowy: „Reżyser życia: Mam kompleksy„
Oglądając odpowiedz sobie na pytania:
-
-
- Co według Ciebie jest ważne, co masz w sobie fajnego?
-
– Krótka scenka z pogadanką: „Jak powstrzymać nękanie?„
Oglądając odpowiedz sobie na pytania:
-
-
- Spróbuj znaleźć własne sposoby na lepsze samopoczucie. Każdy może mieć inne i każde są dobre, jeżeli dzięki nim czujesz się lepiej (ale też nie krzywdzisz innych).
-
– Film krótkometrażowy: „Historia Magdy„
Oglądając odpowiedz sobie na pytania:
-
-
- Co mógłbyś zrobić, gdybyś był jednym z kolegów Magdy?
-
– Film z instrukcjami: „Jak się uczyć i wszystko pamiętać? „
Oglądając film odpowiedz sobie na pytania:
-
-
- Jak najczęściej się uczysz i czy uczysz się skutecznie?
- Z jakich wskazówek z filmu skorzystasz?
- Spróbuj rozwiązać sobie test, w którym znajdziesz swój styl uczenia się:
-
















