Lekcja z ekonomią | Debata szkolna | Warsztat uczniowski |
Złote Szkoły NBP to ogólnopolski program edukacyjny skierowany do środowisk szkolnych. ldeą programu jest przygotowanie młodzieży do bezpiecznego i swobodnego poruszania się w świecie finansów.
Nasze sukcesy
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 42 W SOSNOWCU
Zdobyte tytuły „Złota Szkoła NBP”
1 edycja 2020/2021
2 edycja 2021/2022
Nasze nagrody
1 edycja – Nagroda Specjalna
2 edycja – I miejsce za warsztat uczniowski
Temat przewodni III edycji programu
POZNAJEMY BANK CENTRALNY
Drużynę Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej w naszej szkole tworzą: Weronika Czaja, Maja Śledzikowska, Piotr Pabiańczyk, Bartosz Olszak, Alan Jakubowski, Filip Broda, Kir Berezhnyi, Filip Breur, Dawid Wilczek i Piotr Winkler.
Zadania aktualnej edycji
Lekcja z ekonomią
Zadanie polega na przeprowadzeniu lekcji na temat „Poznajemy bank centralny” w ramach dowolnego przedmiotu. Lekcja powinna mieć charakter interdyscyplinarny, tzn. łączyć tematykę ekonomii z innymi dziedzinami wiedzy. Lekcja lub cykl lekcji mogą być przeprowadzone przez jednego lub kilku nauczycieli różnych przedmiotów, dla jednej lub wielu różnych grup uczestników. Przykładowo: na lekcji podstaw przedsiębiorczości można dowiedzieć się, czym bank centralny różni się od innych banków oraz jaką rolę pełni NBP w polskim systemie bankowym, a na lekcji chemii poznać zabezpieczenia polskich banknotów i sprawdzić, z czego zrobione są monety.
Debata szkolna
Zadanie polega na organizacji debaty na temat „Poznajemy bank centralny” z zaangażowaniem jak największej liczby uczestników. Można wybrać dowolną formę debaty, np.: debaty „za i przeciw”, dyskusji moderowanej czy debaty panelowej. Debata może być przeprowadzona w szkole lub dowolnym miejscu. Można ją również zorganizować przy użyciu dostępnych aplikacji internetowych do wideokonferencji. W debacie mogą uczestniczyć eksperci, którzy powinni wyróżniać się wiedzą i doświadczeniem z zakresu tematu edycji. Ekspertami mogą być np. przedstawiciele instytucji publicznych, uczelni lub innych placówek naukowych.
Warsztat uczniowski
Zadanie polega na przygotowaniu i przeprowadzeniu przez uczniów należących do drużyny zajęć edukacyjnych dla uczestników, które będą dotyczyć tematu „Poznajemy bank centralny”. Warsztat może być poprowadzony np. z wykorzystaniem metody lekcji odwróconej, gry symulacyjnej czy studium przypadku, z użyciem materiałów edukacyjnych takich jak np. prezentacja, karty pracy. Można przeprowadzić jeden warsztat lub cykl zajęć. Przy przygotowaniu warsztatu uczniowie mają wsparcie opiekuna merytorycznego, którym może być nauczyciel ze szkoły, z uczelni lub innej placówki naukowej. Warsztat może odbyć się w szkole lub w innym miejscu.
Lekcja z ekonomią | Debata szkolna | Warsztat uczniowski |