„Być niewidomym nie oznacza nie widzieć” – zajęcia w kl. III d
Ostatnie prace techniczne w klasie III d, tj. roboty, były pretekstem do rozważań na temat naszych zmysłów – przede wszystkim problemu widzenia przez osoby niewidome.
Projekt pt. „Widzimy roboty” stał się przyczyną wielu poważnych rozważań na temat ułomności, które można przekuć w mocną stronę. Uczniowie badali prace swoich sąsiadów z ławek, opowiadali, co „widzą” (robili to z zamkniętymi oczami). Każdy z autorów naprowadzał na dobre tory w chwili zwątpienia. Niektóre prace zawierały wiele zaskakujących elementów.
„Być niewidomym nie oznacza nie widzieć” – po otwarciu oczu w wielu przypadkach analiza dotykowa robotów została dobrze przeprowadzona. Miło było widzieć tak duże zaangażowanie uczniów.
Dojrzałość i zrozumienie inności każdego z nas.
Udostępnij na